일학습병행 기업현장교사 기본과정의 효과 분석 및 역량 개발 지원 방안
The study of the effectiveness of the instructor basic program of corporation with Work-Study Dual Program s and competency development support scheme
- 저자
- 김대영
- 분류정보
- 발행기관
- 한국직업능력개발원
- 발행일
- 2021.02.15
- 등록일
- 2021.02.15
기업현장교사 기본과정을 이수하지 않은 집단보다 이수한 집단이 자신의 개인-기업현장교사 적합성과 기업 현장교사로서의 역량을 더 긍정적으로 인식함. 기업현장교사 기본과정을 이수하는 것은 기업현장교사의 개인-기업현장교사 적합성을 향상시키고, 나아가 기업현장교사 역량 증진에도 효과적임. 기업현장교사들은 역량 개발을 위한 정책적 지원 방안으로 ‘일학습병행 훈련과정 개발 전 기업현장교사 기본과정 이수 의무화’, ‘기본과정 담당 강사 양성 교육 강화’, ‘지식, 정보 전달이 주목적인 것은 온라인 교육으로 시행’ 등을 주로 지지함.
- The study of the effectiveness of the instructor basic program of corporation with Work-Study Dual Program s and competency development support scheme - Instructors who completed the basic program of corporation with Work-Study Dual Program have a more positive self-perception in terms of suitability and competency as a corporate site instructor than those who have not completed the basic program. - Instructors who completed the basic program of corporation with Work-Study Dual Program have a more positive self-perception in terms of suitability and competency as a corporate site instructor than those who have not completed the basic program. - The completion of the basic program can make instructors become suitable and and effectively improve their capacity. - Instructors mainly support ‘mandatory completion of corporate site instructor basic program prior to work-study dual training program development,’ ‘strengthening basic program instructor teaching,’ and ‘online transformation of subject areas primarily focused on knowledge, information transfer’ as policy support means to improve competency.
번호 | 제목 | 저자 | 발행일 | 발행기관 | 첨부 |
---|
관련 과제 정보전체 2 건
수탁 | 2020년 일학습병행 성과관리 지원사업 1-3-1. 일학습병행 이슈분석 운영 사업 Ⅰ | 2020.01.01~2020.12.31 | 바로가기 |
기본 | 인재개발 동향분석 연구 사업(2021) | 2021.01.01~2021.12.31 | 바로가기 |
- 보고서·자료 콘텐츠 문의처
- 홍보팀 · 044-415-3557