대메뉴 바로가기 본문 바로가기

보고서·자료

일학습병행 기업현장교사 기본과정의 효과 분석 및 역량 개발 지원 방안

The study of the effectiveness of the instructor basic program of corporation with Work-Study Dual Program s and competency development support scheme
저자
김대영
분류정보
발행기관
한국직업능력개발원
발행일
2021.02.15
등록일
2021.02.15
기업현장교사 기본과정을 이수하지 않은 집단보다 이수한 집단이 자신의 개인-기업현장교사 적합성과 기업 현장교사로서의 역량을 더 긍정적으로 인식함.
기업현장교사 기본과정을 이수하는 것은 기업현장교사의 개인-기업현장교사 적합성을 향상시키고, 나아가 기업현장교사 역량 증진에도 효과적임.
기업현장교사들은 역량 개발을 위한 정책적 지원 방안으로 ‘일학습병행 훈련과정 개발 전 기업현장교사 기본과정 이수 의무화’, ‘기본과정 담당 강사 양성 교육 강화’, ‘지식, 정보 전달이 주목적인 것은 온라인 교육으로 시행’ 등을 주로 지지함.
- The study of the effectiveness of the instructor basic program of corporation with Work-Study Dual Program s and competency development support scheme
- Instructors who completed the basic program of corporation with Work-Study Dual Program have a more positive self-perception in terms of suitability and competency as a corporate site instructor than those who have not completed the basic program. 
- Instructors who completed the basic program of corporation with Work-Study Dual Program have a more positive self-perception in terms of suitability and competency as a corporate site instructor than those who have not completed the basic program.
- The completion of the basic program can make instructors become suitable and and effectively improve their capacity. 
- Instructors mainly support ‘mandatory completion of corporate site instructor basic program prior to work-study dual training program development,’ ‘strengthening basic program instructor teaching,’ and ‘online transformation of subject areas primarily focused on knowledge, information transfer’ as policy support means to improve competency.
관련 주제 다른자료의 번호, 제목, 저자, 발행일, 발행기관, 첨부 ㅈ어보
번호 제목 저자 발행일 발행기관 첨부
관련 과제 정보전체 2
수탁 2020년 일학습병행 성과관리 지원사업 1-3-1. 일학습병행 이슈분석 운영 사업 Ⅰ 2020.01.01~2020.12.31 바로가기
기본 인재개발 동향분석 연구 사업(2021) 2021.01.01~2021.12.31 바로가기
보고서·자료 콘텐츠 문의처
홍보팀 · 044-415-3557

사이트맵