직업계고 학점제 '학교 밖 교육' 확산을 위한 과제
Tasks for Expanding 'Out-of-School Education' in the Vocational High School Credit System
- 저자
- 변숙영 김호진
- 분류정보
- 발행기관
- 한국직업능력연구원
- 발행일
- 2024.06.27
- 등록일
- 2024.06.27
빈도높은 키워드
전문(Full-text) 내 키워드를 추출하고 사용 빈도를 분석하여 제공합니다.
학교 밖 교육직업계고 학점제
2022년 직업계고 학점제 전면 도입 이후 학교 밖 교육 운영 사례가 점차 증가하고 있음. 직업계고 학점제 학교 밖 교육의 운영 실태, 담당 교사들의 인식, 요구 분석을 통해 학교 밖 교육의 확산을 위한 개선 방안을 모색함. 직업계고 학교 밖 교육의 확산을 위해서는 학생들의 이동 및 수업 과정에서의 안전 확보가 최우선적으로 필요하며, 교사들의 업무 부담 경감을 위한 행정 지원이 요구되는 것으로 분석됨. 이는 지역사회 기관 참여 확대 유도 시에도 고려될 필요가 있음.
Since the full implementation of the vocational high school credit system in 2022, the number of out-of-school education programs has steadily increased. This study explores improvement strategies for expanding such programs by analyzing the current status of out-of-school education, as well as the perceptions and demands of the teachers in charge. To successfully expand out-of-school education in vocational high schools, ensuring student safety during their commutes and classes is of paramount importance. Additionally, administrative support is needed to reduce the workload of teachers. These considerations should also be taken into account when encouraging greater participation from local community organizations.
번호 | 제목 | 저자 | 발행일 | 발행기관 | 첨부 |
---|
관련 과제 정보전체 2 건
수탁 | 2023년 직업계고 학점제 지원센터 운영 사업 2. 직업계고 공동교육과정 및 학교밖교육활성화 방안 | 2023.01.01~2023.12.31 | 바로가기 |
기본 | 인재개발 동향분석 연구 사업(2024) | 2024.01.01~2024.12.31 | 바로가기 |
- 보고서·자료 콘텐츠 문의처
- 홍보팀 · 044-415-3557