대메뉴 바로가기 본문 바로가기

학술지

직업능력개발연구 5권 1호

학업성적에 대한 자기평가 유형과 KRIVET 직업적성검사 점수의 상관관계

The relationship between KRIVET Vocational Aptitude Inventory scores and the accuracy of self-evaluations on academic achievements
저자명
임언
분류정보
직업능력개발연구(05-01-04)
발행기관
한국직업능력개발원
발행일
2002.07.31
등록일
2002.07.31
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 연구 방법
     1. 표본
     2. 측정도구
     3. 자기평가 유형 분류
     4. 내용별 분석방법
Ⅲ. 분석 결과
     1. 과목별 자기평가 유형 분포
     2. 자기평가와 성적의 상관관계
     3. 자기평가 유형의 과목간 일관성에 따른 성적과 자기평가의 차이
     4. 과목별, 자기평가 유형
     5. 과목별, 자기평가 유형별 적성검사 점수 프로파일
     6. 자아통제, 자기평가 유형, 적성검사의 관계
Ⅳ. 논의 및 결론
참고문헌
Abstract
The purpose of this study was to invesigate whether there are general tendencies to overestimatem underestimate, or estimate accurately their academic achievement across subject areas, and if so, whether the self evaluation types will affect on the score of KRIVET Vocational Aptitude Inventory, which is adopting self assessment method. Results show that there are general tendencies to overestimate, underestimate, or estimate accurately across academic subject areas, but these tendencies were not directly transferred to KRIVET Vocational Aptitude  Inventory scores. This result was interpreted as the evidence for supporting the validity of self-assessment method of the KRIVET Vocational Aptitude Inventory.
관련 참조 정보전체 1
KRIVET 직업능력개발연구 5권 1호 바로가기
학술지 콘텐츠 문의처
홍보팀 · 044-415-3786

사이트맵