대메뉴 바로가기 본문 바로가기

학술지

직업능력개발연구 8권 2호

지방대학에서의 e-Learning에 관한 교수 및 학생 요구분석: 지역인적자원개발을 중심으로

A Needs Analysis for Implementing e-Learning at Regional Universities: with an Emphasis of Regional Human Resource Development
저자명
이준
분류정보
직업능력개발연구(08-02-05)
발행기관
한국직업능력개발원
발행일
2005.12.31
등록일
2005.12.31
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 선행 연구 및 문헌 분석
   1. e-Learning 실태 및 요구조사
   2. 학습자 만족도 및 학업 성취도에 관한 연구
   3. 기타 연구
   4. 선행 연구의 시사점
Ⅲ. 연구 방법
   1. 조사 대상 및 조사 방법
   2. 연구의 제한점
Ⅳ. 연구 결과 및 논의
   1. e-Learning 활용 실태
   2. 지역인적자원개발을 위한 e-Learning 활용
   3. 기타 e-Learning에 관한 의견
Ⅴ. 정책 제언
Ⅵ. 결론
참고문헌
abstract
 Implementation of e-Learning in Korean Universities have been initiated with government policy and school administrators so far. It has caused to implement e-Learning regardless of the needs of faculty and students. The purpose of the study was to analyze the needs of faculty and students regarding e-Learning and to provide policy implications about the government led “e-Learning support center”policy in terms of regional human resource development. For the purpose, the previous research regarding college e-Learning were analyzed and summarized implications for the current study. Then the researcher conducted a survey to the faculty and students who participated in e-Learning courses in the Jeju and the KyoungNam regional e-Learning support center. In the research conclusion, suggestions were provided about a direction of e-Learning implementation based on faculty and students needs and a way of contributing to regional human resource development.
관련 참조 정보전체 1
KRIVET 직업능력개발연구 8권 2호 바로가기
학술지 콘텐츠 문의처
홍보팀 · 044-415-3786

사이트맵