대메뉴 바로가기 본문 바로가기

학술지

직업능력개발연구 9권 1호

기업에서 e-Learning 교육기관 및 교육과정 선정에 영향을 미치는 요소에 대한 고찰

A Study on the Criteria and Methods of Selecting e-Learning Courses in Corporate Education
저자명
임영택 나현미 권성연 이수경
분류정보
직업능력개발연구(9권 1호)
발행기관
한국직업능력연구원
발행일
2006.07.31
등록일
2006.07.31
본 연구의 목적은 기업에서 e-Learning 교육기관 및 교육과정(course)을 선정하는 기준과 방식을 분석하여 수요자의 요구에 부응하는 e-Learning 요건을 제시하는데 있다.


I. 서론

Ⅱ. e-Learning의 구성요소 및 평가 준거

Ⅲ. 연구 방법
   1. 연구대상
   2. 연구도구 개발
   
Ⅳ. 연구 결과
   1. 조사대상 기업의 특징
   2. 분석결과

Ⅴ. 결론 및 제언

참고문헌

abstract
 This study was designed to suggest the requisites of e-Learning courses that correspond to the user's needs by surveying the criteria and method applied to select e-Learning courses in the corporate environment. The target of this survey was the companies outsourcing the operation and management of e-Learning to external educational institutes.
 As a result, e-Learning courses were selected mainly by training staffs not by the employees themselves, and this tendency was stronger in large-scale companies. When selecting an e-Learning course, the quality of e-Learning institute, the course being offered, and tuition fee were deemed important. Of the criteria used to select an e-Learning course, learning contents were considered the most important,  followed by the method of e-Learning development, tutors, and general management. When considering e-Learning institutes, learner support service, system, expertise of operators were regarded as important criteria in selecting e-Learning courses.
관련 참조 정보전체 1
KRIVET 9권 1호 바로가기
학술지 콘텐츠 문의처
홍보팀 · 044-415-3786

사이트맵