대메뉴 바로가기 본문 바로가기

학술지

직업능력개발연구 1권

제7차 공업계 고등학교 교육과정의 편성·운영 방안 연구

A Study on the Strategies for the 7th Curriculum Organization and Operation in Technical High School Education
저자명
이용순
분류정보
직업능력개발연구(01-00-09)
발행기관
한국직업능력개발원
발행일
1998.12.31
등록일
2000.04.29
이 연구에서는 현행 제6차 공업계 고등학교 교육과정에 대한 시·도 교육청 및 학교에서의 교육과정 편성·운영상의 문제점을 분석하여 제7차 교육과정의 편성·운영에 있어 유의할 사항을 파악하고, 교육부에서 고시한 제7차 교육과정의 내용 중 공업계 고등학교의 성격, 학과 편제, 교과 편제 및 단위 배당, 교육과정의 편성·운영 지침 등을 분석하여, 시·도 교육청 및 공업계 고등학교에서의 제7차 교육과정 편성·운영 방안을 제시하고자 한다.
The purpose of this study was to provide the strategies for the 7th curriculum organization and operation in the Provincial Boards of Education and technical high school. For this study, the problems of the curricula of 4 technical high schools and guides of the 2 provincial boards of education to curriculum organization and operation were analyzed. Furthermore, characteristics of techncal high school, organization of departments, organization of subject matters, arrangement of units, a guide to curriculum organization and operation were also analyzed.
Based on the results of analysis, the strategies for the 7th curriculum organization and operation were provided by department, general subject, professional subject, discretionary activity on the both sides of continuing education and terminal education.
관련 참조 정보전체 1
KRIVET 직업능력개발연구 1권 바로가기
학술지 콘텐츠 문의처
홍보팀 · 044-415-3786

사이트맵